פסטה צדפים ממולאת בסלמון ורוטב בשמל עשיר

מתכון מעודן של פסטה צדפים ממולאת בסלמון ורוטב בשמל עשיר – שילוב טכניקות בישול קלאסיות וטעמים עשירים למנה בלתי נשכחת.
מרכיבים / תוספות
- 1 חבילה פסטה צדפים גדולים
להכנת דג הסלמון
- 5 פרוסות דג סלמון ללא עור
- ½ כוס יין לבן
להכנת מילוי לפסטה צדפים
- 3 כפות שמן זית
- 2 בצלים קצוצים דק
- 3 שיני שום קצוצים דק
- 400 גרם עלי תרד טרי קצוצים גס
- ½ כוס יין לבן
- מלח גס ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
- 2 כפות גיבנת שמנת
להכנת רוטב בשמל
- 200 גרם חמאה
- 250 גרם קמח
- 5 ליטר חלב
- מלח ופלפל לבן לפי הטעם
לפיזור על הצדפים הממולאים
- פנקו (פירורי לחם יפניים)
- 150 גרם גבינת פרמזן מגורדת
הכנה והערות
בישלתי את הפסטה צדפים
- הרתחתי 5 ליטר מים.
- הוספתי למים 2 כפות מלח.
- הוספתי את הפסטה, ובישלתי במים רותחים עם בעבוע חזק כדי שהיא תזוז בבישול ולא תידבק.
- בישלתי במשך כ-11 דקות עד שהפסטה אל דנטה.
- העברתי את הפסטה לקערה, ושימנתי עם מעט שמן כדי שלא תידבק.
- שמרתי את הפסטה המבושלת להמשך.
- שמרתי את מי בישול הפסטה לבישול דג הסלמון.
הכנתי את דג הסלמון
- שמתי את נתחי דג הסלמון במחבת גדולה.
- מזגתי על דג הסלמון ½ כוס יין, וכיסיתי אותם עם מי בישול הפסטה.
- הבאתי את הנוזל לרתיחה.
- הנמכתי את חום הכיריים, ובישלתי את נתחי הסלמון, בביעבוע עדין, במשך כ 18 דקות, עד שהדג היה מוכן.
- הוצאתי את נתחי הסלמון מהנוזל, והנחתי להם להתקרר לטמפרטורת חדר.
- פוררתי ידנית את נתחי הסלמון לפירורים, ושמרתי להמשך.
הכנתי את המילוי לצדפי הפסטה
- חיממתי 3 כפות שמן זית במחבת גדולה על חום בינוני.
- הוספתי את הבצל הקצוץ עם מעט מלח, וטיגנתי תוך ערבוב עד שהבצל הפך שקוף (כ-5 דקות).
- הוספתי את השום הקצוץ, וטיגנתי תוך ערבוב עד שריח השום עלה מהמחבת (כ-2 דקות).
- הוספתי את עלי התרד הקצוצים, וטיגנתי תוך ערבוב עלי התרד קמלו (כ-8 דקות).
- הגבהתי את חום הכיריים, הוספתי ½ כוס יין לבן, ובישלתי תוך ערבוב עד שהיין התאדה.
- העברתי את התערובת לקערה, ולאחר שהתערובת הצטננה מעט הוספתי את הגבינה ופירורי דג הסלמון המבושל.
- טעמתי ותיקנתי תיבול.
הכנתי רוטב בשמל
- המסתי את החמאה בסיר על להבה בינונית נמוכה.
- הוספתי את הקמח, וערבבתי היטב עד שכל הקמח התמזג בחמאה.
- בישלתי את הרביכה (תערובת החמאה והקמח) במשך 2 דקות.
- הוספתי בהדרגה את החלב, כחצי כוס כל פעם. לפני הוספת חלב נוספת ערבבתי היטב עד שכל החומרים התמזגו.
- הוספתי מלח ופלפל לבן לפי הטעם.
הרכבתי את צדפי הפסטה במילוי סלמון
- מילאתי את צדפי הפסטה בתערובת המילוי.
- הנחתי את הצדפים הממולאים על גבי תבנית פיירקס בשכבה אחת.
- מזגתי את רוטב בשמל על הצדפים הממולאים.
- פיזרתי את הרוטב גבינת פרמזן מגורדת ופירורי פנקו.
- אפיתי בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות, במשך כ 30 דקות, עד שפירורי הפנקו השחימו מעט.
- הוצאתי את התבנית מהתנור, הנחתי לתבשיל להצטנן במשך כ 10 דקות, והגשתי.