מילפיי פרווה

עוגת מילפיי, המוכרת גם כקרם שניט, מורכבת מבצק עלים, קרם פטיסייר ומרנג. בשיקולי כשרות השתמשתי בחלב שקדים שלא פגע כלל בטעם המילפיי.
מרכיבים / תוספות
בסיס למילפיי
- 300 גרם בצק עלים מוכן (השתמשתי בבצק מצונן מרודד)
- אבקת סוכר
לקרם פטיסייר
- 250 מ"ל חלב שקדים
- ½ כפית מחית וניל
- 50 גר' חלמון (מ 2-3 ביצים לארג')
- 50 גר' אבקת סוכר
- 25 גר' קורנפלור
למרנג איטלקי
- 100 גרם חלבון
- 180 גרם סוכר
- 50 גרם מים
הכנה והערות
הכנתי בסיס למילפיי
- כאמור השתמשתי בבצק מצונן ומרודד ולכן לא הייתי צריך לרדדו. (אם הייתי משתמש בבצק עלים רגיל (כגון הבצקים במשקל 1 ק"ג), הייתי מרדד את הבצק בין שני דפי אפייה.
- חיממתי תנור ל 170 מעלות.
- ריפדתי תבנית אפייה בנייר אפייה.
- פרסתי את הבצק על נייר האפייה.
- שמתי על הבצק נייר אפייה נוסף, ועליו תבנית נוספת (התבנית משמשת כמשקולת, ומונעת מהבצק להתנפח).
- החזרתי את הבצק למקרר ל 15 דקות.
- הכנסתי את הבצק לתנור החם, ואפיתי במשך כ 20 דקות.
- הוצאתי את הבצק מהתנור, והסרתי את התבנית העליונה ואת נייר האפייה, שעל הבצק.
- פיזרתי, דרך מסננת, מעט אבקת סוכר על בצק העלים.
- החזרתי את הבצק לתנור, ואפיתי במשך כ 5 דקות, עד שהבצק הזהיב.
- הוצאתי את הבצק האפוי מהתנור, והנחתי לו להצטנן בטמפרטורת חדר.
הכנתי קרם פטיסייר
- חיממתי את החלב שקדים והווניל עד לסף רתיחה.
- טרפתי את החלמונים עם הסוכר, עד שהחומרים התמזגו וצבע הבלילה הפך לבן.
- הוספתי את הקורנפלור, וטרפתי עד שהחומרים התמזגו.
- העברתי את החלב הרותח לקערת הביצים, תוך השוואת טמפרטורה.
- החזרתי את תערובת החלב והביצים לסיר.
- בישלתי על אש בינונית נמוכה, תוך כדי טריפה מתמדת, עד שהקרם הגיע לטמפרטורה של 82 מעלות.
- הסרתי מהאש.
- העברתי את הקרם לקערה, והנחתי לו להצטנן מעט.
- כיסיתי בניילון נצמד, ושמרתי למקרר.
הכנתי מרנג איטלקי
- בישלתי מים וסוכר עד שהגיעו ל-113 מעלות.
- בעת ההגעה לטמפרטורה היעודה התחלתי להקציף את החלבון על מהירות בינונית-גבוהה ועד להיווצרות קצף ראשוני בלבד. במקביל חיממתי את סירופ הסוכר עד ל-118 מעלות.
- הוספתי את סירופ הסוכר לתוך המיקסר, כאשר המיקסר פועל על מהירות בינונית. מזגתי את הסירופ על דופן הקערה ולא על הקצף.
- המשכתי בהקצפה על מהירות גבוהה, עד שהקערה כבר לא הייתה חמה למגע והמרנג התייצב (המרנג צריך להתקרר לטמפרטורת גוף).
- העברתי לשקית זילוף, ושמרתי במקרר.
הרכבתי את המילפיי
- חתכתי, עם סכין לחם, את הבצק ל 6 פלטות בגודל מנת הגשה.
- מרחתי על 3 פלטות שכבה עבה של קרם פטיסייר.
- כיסיתי את כל אחת מהפלטות, בפלטת בצק נוספת.
- זילפתי על המילפיי מרנג.