עוף צרוב במחבת עם ירקות ורוטב יין עשיר

עוף צרוב במחבת עם ירקות ורוטב יין עשיר

מתכון לעוף מדהים: ירכי עוף צרובות במחבת עם רוטב יין לבן עשיר. שילוב של טכניקות מיוחדות וטעמים משגעים שיהפכו כל ארוחה לחגיגה.

תאריך הכנת המנה: 25/12/2023

רוצים לדעת איך להכין רוטב עשיר ומשגע בעזרת נוזלי העוף שנשארים במחבת? במתכון הבא נשתמש בטכניקת בישול שתשנה את הדרך שבה אתם מבשלים עוף לנצח.

הכנת מנת העוף מתחילה בצריבת העוף. צריבה נכונה של כרעי העוף תיצור קראסט זהוב ומשגע, שמוסיף טעמים עמוקים. הקראסט הזה הוא לא רק מראה מגרה – הוא מעניק לעוף טעם עשיר ומורכב, שיהפוך כל ביס לחוויה.

כשנצרוב את כרעי העוף, חשוב לוודא שהמחבת חמה מספיק לפני שנניח בה את העוף. טמפרטורה גבוהה תבטיח שהעוף מתחיל להיצרב מיד עם המגע עם המחבת, וכך נקבל את הקראסט הרצוי. יש להימנע מלהפוך את העוף, כדי לאפשר לקראסט להתפתח היטב.

לאחר שנצרוב את כרעי העוף, נשתמש בנוזלי הבישול, שנותרו במחבת, כדי ליצור רוטב עשיר ומשובח. נוזלים אלו אוצרים טעמים מדהימים, המכילים את כל הטעמים העמוקים והמרוכזים שהתפתחו במהלך צריבת העוף. הם מהווים בסיס מושלם לרוטב שילווה את המנה, ויהפכו אותה לבלתי נשכחת.

נתחיל בטיגון הירקות בנוזלי הבישול. נוזלי העוף יעניקו לירקות טעמים מורכבים ועמוקים שאינם ניתנים להשגה בטיגון רגיל. זוהי טכניקה מעולה לשלב את הטעמים של העוף עם הירקות, וליצור הרמונית טעמים במנה.

בחירת הירקות חשובה במיוחד כדי להשיג את המרקם והטעם המושלמים. ירקות כמו קישואים ובצלי שאלוט, שנכללים במתכון, הם אופציה מצוינת מכיוון שהם מתרככים מהר וסופגים טעמים היטב. כאשר נטגן את הירקות, נוודא שהם מתרככים למרקם נעים אך עדיין שומרים על נגיעה של טריות. השילוב של הירקות המוקפצים עם העוף הצרוב יבטיח שכל ביס חוויה טעימה ומפנקת.

השלב הבא בתהליך הבישול שלנו הוא דיגלוז, שלב חשוב שמשמש לשחרור טעמים עמוקים מתחתית המחבת. הדיגלוז הוא תהליך שבו נוסיף יין לבן לתוך מחבת חמה, כדי לשחרר את החלקיקים המקורמלים שנדבקו לתחתיתה במהלך הצריבה. תהליך זה לא רק מנקה את המחבת, אלא גם ממיר את החלקיקים הטעימים האלו לרוטב עשיר ומורכב.

בבחירת היין הלבן לדיגלוז, מומלץ לבחור ביינות בעלי חומציות נעימה וטעמים פירותיים. יינות כמו שארדונה או סוביניון בלאן יתנו טעמים עדינים ומרעננים לרוטב. היין תורם לרוטב טעמים מורכבים ומעמיק את הפרופיל הטעם של המנה. התוצאה היא רוטב שמשלב בתוכו את כל הטעמים הטובים שנוצרו במהלך הבישול, ומגדיל את העומק והעשירות של המנה.

כעת נשאר רק לסכם ולהתכונן להרפתקה הקולינרית שבפנינו. דרך הבישול שתוארה כאן, החל מהצריבה המוקפדת של כרעי העוף ועד ליצירת הרוטב העשיר מנוזלי הבישול, מבטיחה מנה שתכבוש את לב כל מי שיטעם אותה. כל שלב ושלב בתהליך זה תורם לפיתוח הטעמים והעומק של המנה.


מצרכים:

  • 4 ירכיים מופרדים לשוק וירך
  • 5 בצלצלי שאלוט חתוכים לרצועות
  • 3 קישואים חתוכים לקוביות קטנות
  • 3 שיני שום קצוצות
  • 1 כוס יין לבן
  • 1 כפית תימין
  • 1 כפית מלח גס
  • 1 כפית פלפל שחור גרוס
  • 1 כפי שום גבישי
  • 1 כפית אבקת בצל

אופן הכנה:

  1. ערבבתי את המלח הגס, הפלפל השחור הגרוס, השום הגבישי ואבקת הבצל בקערה קטנה.
  2. ייבשתי את כרעי העוף בעזרת מגבת נייר, ותיבלתי את כרעי העוף תחת העור עם כמחצית מתערובת התבלינים.
  3. חיממתי 2 כפות שמן, במחבת נירוסטה, על אש גבוהה.
  4. כאשר החלו לעלות מהמחבת אדי שמן ראשונים, הנחתי את כרעי העוף במחבת (צד העור כלפי מטה), וצרבתי את העוף במשך כ 5 דקות.
  5. הנמכתי את חום הכיריים לחום נמוך, כיסיתי את המחבת עם מכסה, ובישלתי במשך כ 25 דקות, עד שכרעי העוף היו מוכנות (טמפרטורה פנימית של 77 מעלות).
  6. הוצאתי את נתחי העוף לקערה, וכיסיתי בנייר אלומיניום לשמירת חום, במחבת נותרו נוזלי העוף.
  7. הגבהתי את חום הכיריים לגבוה, הוספתי את הבצל עם מעט מלח, וטיגנתי תוך ערבוב עד שהבצל הפך שקוף (כ-3 דקות).
  8. הוספתי למחבת את קוביות הזוקיני, וטיגנתי תוך ערבוב עד שהזוקיני התרכך מעט (כ-5 דקות).
  9. הוספתי את השום הקצוץ, הטימין ומחצית מתערובת התבלינים, וטיגנתי תוך ערבוב עד שריח השום עלה מהסיר (כ-2 דקות).
  10. הוספתי למחבת את היין, והמשכתי לטגן תוך ערבוב, עד שהיין הצטמצם למרקם סירופי (כ- 5 דקות).
  11. הגשתי את ירכי העוף עם הירקות המוקפצים ואורז לבן.


25858

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *