מרק חורף קרמי: כרישה, תפוחי אדמה ושמנת

מתכון למרק כרישה ותפוחי אדמה קרמי – חוויה חורפית מושלמת! מרק עשיר ומחמם בעל טעם מושלם.
מרכיבים / תוספות
- 100 גרם חמאה
- 3 כרישה (החלק הלבן בלבד) קצוצים לטבעות דקות
- 5 תפוחי אדמה לבנים קלופים וקצוצים לקוביות קטנות
- 2 שיני שום קצוצים
- 1 כפית פתיתי צ'ילי גרוס
- 750 סמ"ק מים
- 250 סמ"ק שמנת מתוקה לבישול (38% שומן)
- מלח גס ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
הכנה והערות
- המסתי את החמאה בסיר על אש בינונית.
- הוספתי לסיר את הכרישה ומעט מלח, וטיגנתי תוך ערבוב כ 5 דקות (יש להקפיד שהכרישה לא תשחים, במידת הצורך להנמיך את עוצמת הכיריים).
- הוספתי את השום ותפוחי האדמה, והמשכתי לטגן במשך כ 5 דקות נוספות.
- הוספתי את המים, כפית צ'ילי גרוס ו1/2 כפית מלח, הבאתי לרתיחה ובישלתי בביעבוע במשך 40 דקות, עד שתפוחי האדמה התרככו לחלוטין.
- כיביתי את הכיריים.
- טחנתי היטב את המרק, עם בלנדר מוט.
- הוספתי את השמנת המתוקה, וערבבתי היטב.
- תיקנתי תיבול (מלח ופלפל).
- עיטרתי במעט עירית קצוצה, והגשתי.