מרק כתום עם עשבי תיבול

מרק כתום עם עשבי תיבול – מתכון פשוט ובריא, מלא טעמים וארומות. מושלם לארוחת ערב מחממת ונעימה!
מרכיבים / תוספות
- 2 בטטות קלופות חתוכות לקוביות קטנות
- 2 גזרים קלופים חתוכים לקוביות
- 2 בצל קצוץ גס
- 2 שיני שום חתוכות לרבעים
- 1 כפית אורגנו
- 1 כפית טימין
- ½ כפית פתיתי צ'ילי גרוס
- 1 שקית ציר ירקות מרוכז של INA PAARMAN’S
- 1 ליטר מים.
- מלח גס ופלפל שחור לפי הטעם
הכנה והערות
- חיממתי מעט שמן בסיר על אש בינונית.
- הוספתי את קוביות הבטטה, הגזר והבצל עם מעט מלח, וטיגנתי תוך ערבוב עד שהבצל הפך שקוף (כ-5 דקות).
- הוספתי את השום הקצוץ, וטיגנתי תוך ערבוב עד שריח השום עלה מהסיר (כ-2 דקות).
- הוספתי מים לכיסוי הירקות.
- הוספתי את האורגנו, טימין, הצ'ילי הגרוס, ציר הירקות המרוכז, מלח ופלפל (יש להיזהר לא להוסיף יותר מידי מלח ופלפל. לקראת סיום הבישול נתקן תיבול), והבאתי לרתיחה.
- הנמכתי את חום הכיריים, כיסיתי את הסיר, ובישלתי ברתיחה עדינה במשך 40 דקות, עד שהירקות התרככו.
- הסרתי את הסיר מהכיריים, וטחנתי את הירקות, עם בלנדר מוט, למחית רכה.
- תיקנתי תיבול.
- הגשתי עם קרוטונים.