חזרה לכל המנות

קציצות דגים אפויות עם תפוחי אדמה וירקות ברוטב חריף

תאריך הכנה: 23.06.2023
קציצות דגים אפויות עם תפוחי אדמה וירקות ברוטב חריף

חגיגה מזרח תיכונית עם קציצות דגים וירקות ברוטב חריף, מושלמות להגשה עם חלה

מרכיבים / תוספות

להכנת קציצות הדג

  • 800 גרם פילה אמנון ללא עור
  • ½ צרור כוסברה (עלים בלבד)
  • 1 ביצה
  • 4 כפות פירורי לחם
  • 5 כפות מים
  • ½ כף מלח גס
  • ½ כפית פלפל שחור גרוס
  • ½ כוס שמן קנולה

להכנת הרוטב לקציצות הדגים

  • 5 תפוחי אדמה
  • 1 בצל חתוכים לקוביות גדולות
  • 2 פלפלים אדומים מתוקים חתוכים לקוביות גדולות
  • 2 עגבניות חתוכות לקוביות גדולות
  • 1 חציל קטן חתוך לקוביות גדולות
  • 2 פלפלים ירוקים חריפים (עם הגרעינים) חתוכים לקוביות גדולות
  • ½ כוס שמן קנולה
  • 5 שיני שום קצוצות גס
  • 2 כפות פפריקה
  • 1 כפית כמון
  • ½ כפית כורכום
  • מלח גס ופלפל שחור טרי לפי הטעם

להגשה

  • כוסברה קצוצה

הכנה והערות

בישלתי את תפוחי האדמה בישול מקדים

  1. שמתי את תפוחי האדמה בסיר עם מים וכף מלח.
  2. הבאתי לרתיחה, ובישלתי במשך 35 דקות בביעבוע עדין, עד שתפוחי האדמה התרככו.
  3. קילפתי את תפוחי האדמה, חתכתי לקוביות גדולות, ושמרתי בצד להמשך הבישול.

הכנתי את בסיס הרוטב

  1. חיממתי תנור לחום 180 מעלות מצב טורבו.
  2. שמתי בתבנית את הבצל, פלפלים, חציל והשמן, תיבלתי במעט מלח וערבבתי היטב.
  3. הכנתי את התבני, ללא כיסוי לתנור, וצליתי במשך 30 דקות.
  4. הוצאתי את התבנית מהתנור, והוספתי את השום והתבלינים.
  5. ערבבתי היטב, והחזרתי לתנור למשך 15 דקות.
  6. הוצאתי את התבנית מהתנור, ושמרתי בצד להמשך הבישול.

הכנתי את קציצות הדג

  1. ערבבתי בקערה את פירורי הלחם והמים, והמתנתי 5 דקות עד שפירורי הלחם התרככו.
  2. טחנתי, בעזרת מעבד מזון, את נתחי הדג, הכוסברה והביצה.
  3. העברתי את תערובת הדגים לקערה, והוספתי את פירורי הלחם, המלח והפלפל.
  4. ערבבתי היטב, ושמתי במקרר לחצי שעה למיזוג טעמים.
  5. לאחר חצי שעה קרצתי מהתערובת קציצות גדולות פחוסות.

טיגנתי את קציצות הדגים

הטיגון נועד להשחים מעט את הקציצות, ולא לבשלן, זהו שלב אופציונאלי שניתן לוותר עליו.

  1. חיממתי במחבת את השמן.
  2. טיגנתי את קציצות הדג במשך כדקה מכל צד.

צליתי את קציצות הדגים

  1. הוספתי את קציצות הדגים המטוגנות, ואת תפוחי האדמה המבושלים לתבנית.
  2. הוספתי כוס מים, וערבבתי היטב.
  3. כיסיתי את התבנית עם נייר כסף, והכנסתי לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות לצלייה במשך 15 דקות.
  4. הוצאתי את התבנית מהתנור, והמתנתי 5 דקות טרם ההגשה.

הגשתי את קציצות הדגים

  1. פיזרתי על קציצות הדגים מעט כוסברה קצוצה.
  2. הגשתי את התבנית למכרז שולחן עם חלה מתוקה.

מתכוני בסיס ששימשו במנה