קציצות דגים אפויות עם תפוחי אדמה וירקות ברוטב חריף

חגיגה מזרח תיכונית עם קציצות דגים וירקות ברוטב חריף, מושלמות להגשה עם חלה
מרכיבים / תוספות
להכנת קציצות הדג
- 800 גרם פילה אמנון ללא עור
- ½ צרור כוסברה (עלים בלבד)
- 1 ביצה
- 4 כפות פירורי לחם
- 5 כפות מים
- ½ כף מלח גס
- ½ כפית פלפל שחור גרוס
- ½ כוס שמן קנולה
להכנת הרוטב לקציצות הדגים
- 5 תפוחי אדמה
- 1 בצל חתוכים לקוביות גדולות
- 2 פלפלים אדומים מתוקים חתוכים לקוביות גדולות
- 2 עגבניות חתוכות לקוביות גדולות
- 1 חציל קטן חתוך לקוביות גדולות
- 2 פלפלים ירוקים חריפים (עם הגרעינים) חתוכים לקוביות גדולות
- ½ כוס שמן קנולה
- 5 שיני שום קצוצות גס
- 2 כפות פפריקה
- 1 כפית כמון
- ½ כפית כורכום
- מלח גס ופלפל שחור טרי לפי הטעם
להגשה
- כוסברה קצוצה
הכנה והערות
בישלתי את תפוחי האדמה בישול מקדים
- שמתי את תפוחי האדמה בסיר עם מים וכף מלח.
- הבאתי לרתיחה, ובישלתי במשך 35 דקות בביעבוע עדין, עד שתפוחי האדמה התרככו.
- קילפתי את תפוחי האדמה, חתכתי לקוביות גדולות, ושמרתי בצד להמשך הבישול.
הכנתי את בסיס הרוטב
- חיממתי תנור לחום 180 מעלות מצב טורבו.
- שמתי בתבנית את הבצל, פלפלים, חציל והשמן, תיבלתי במעט מלח וערבבתי היטב.
- הכנתי את התבני, ללא כיסוי לתנור, וצליתי במשך 30 דקות.
- הוצאתי את התבנית מהתנור, והוספתי את השום והתבלינים.
- ערבבתי היטב, והחזרתי לתנור למשך 15 דקות.
- הוצאתי את התבנית מהתנור, ושמרתי בצד להמשך הבישול.
הכנתי את קציצות הדג
- ערבבתי בקערה את פירורי הלחם והמים, והמתנתי 5 דקות עד שפירורי הלחם התרככו.
- טחנתי, בעזרת מעבד מזון, את נתחי הדג, הכוסברה והביצה.
- העברתי את תערובת הדגים לקערה, והוספתי את פירורי הלחם, המלח והפלפל.
- ערבבתי היטב, ושמתי במקרר לחצי שעה למיזוג טעמים.
- לאחר חצי שעה קרצתי מהתערובת קציצות גדולות פחוסות.
טיגנתי את קציצות הדגים
הטיגון נועד להשחים מעט את הקציצות, ולא לבשלן, זהו שלב אופציונאלי שניתן לוותר עליו.
- חיממתי במחבת את השמן.
- טיגנתי את קציצות הדג במשך כדקה מכל צד.
צליתי את קציצות הדגים
- הוספתי את קציצות הדגים המטוגנות, ואת תפוחי האדמה המבושלים לתבנית.
- הוספתי כוס מים, וערבבתי היטב.
- כיסיתי את התבנית עם נייר כסף, והכנסתי לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות לצלייה במשך 15 דקות.
- הוצאתי את התבנית מהתנור, והמתנתי 5 דקות טרם ההגשה.
הגשתי את קציצות הדגים
- פיזרתי על קציצות הדגים מעט כוסברה קצוצה.
- הגשתי את התבנית למכרז שולחן עם חלה מתוקה.