דג סלמון עם רוטב ירקות ויין לבן - מנה אביבית קלילה בסגנון איטלקי

פילה סלמון בסגנון איטלקי אפוי בתנור עם רוטב ירקות ויין לבן משובח. מנה מושלמת לארוחה אביבית קלילה. קלה להכנה ומהנה!
מרכיבים / תוספות
- 8 פרוסות סלמון.
- 2 בצלים חתוכים לקוביות קטנות.
- 2 גזרים חתוכים לקוביות קטנות.
- 2 גבעולי סלרי חתוכים לרצועות קטנות.
- 1 שומר חתוכים לרצועות קטנות.
- 4 שיני שום קצוצות.
- 1 קופסת עגבניות שלמות מקולפת במיץ במשקל 400 גרם של מוטי.
- 5 כוסות יין לבן.
- 1 כפית אורגנו יבש.
- מלח גס ופלפל שחור לפי הטעם.
הכנה והערות
- חיממתי מעט שמן בסיר על אש בינונית.
- הוספתי את הירקות (בצל, גזר, סלרי ושומר) עם מעט מלח, וטיגנתי תוך ערבוב עד שהבצל הפך שקוף (כ-7 דקות).
- הוספתי את השום הקצוץ, וטיגנתי תוך ערבוב עד שריח השום עלה מהסיר (כ-2 דקות).
- הגבהתי את חום הכיריים והוספתי את היין.
- הבאתי את היין לרתיחה, ובישלתי, על חום גבוה, במשך כ 10 דקות, עד שהיין הצטמצם ל 1/3 הנפחו המקורי.
- הנמכתי את חום הכיריים לחום בינוני.
- הוספתי את העגבניות, האורגנו ומלח ופלפל(להיזהר לא להוסיף יותר מידי מלח ופלפל. לקראת סיום הבישול נתקן תיבול), ובישלתי תוך במשך כ 5 דקות.
- טעמתי את הירקות ותיקנתי תיבול.
- חיממתי תנור לחום 180 מעלות במצב טורבו.
- שטפתי את פרוסות הסלמון, ושמתי אותם על תבנית משומנת.
- מזגתי את הרוטב על פרוסות הסלמון, וכיסיתי את התבנית עם נייר אלומיניום.
- הכנסתי את התבנית לתנור, ואפיתי במשך 15 דקות.
- לאחר 15 דקות, הוצאתי את כיסוי האלומיניום, והמשכתי לאפות עוד 10 דקות ללא כיסוי.
- הגשתי את הדג עם הרוטב בתבנית ועם תפו"א מבושלים ופרוסות לחם קלוי.