סלונה - דג בתנור בסגנון עירקי

סלונה – תבשיל דג בטעם חמוץ מתוק מהמטבח העירקי. הכנתי מראש רוטב סמיך, הכולל בצל מקורמל ותיבול חמוץ מתוק. פיזרתי את רוטב הסלונה על פילה אמנון, ואפיתי בתנור. מנה ראשונה מושלמת.
מרכיבים / תוספות
המצרכים במתכון מספיקים לשלוש תבניות גדולות. באפשרותכם להתאים את המצרכים בהתאם לצורכיכם.
להכנת דגים לסלונה
- 30 יחידות של פילה אמנון מופשר.
- 15 עגבניות תמר פרוסות לטבעות.
- מלח גס ופלפל שחור לפי הטעם.
להכנת רוטב לסלונה
- 5 ק"ג בצל קצוץ לרצועות דקות.
- 2 כפות פפריקה חריפה.
- 1.5 כוסות חומץ תפוחים.
- 8 כפות סוכר.
- מלח לפי הטעם.
הכנה והערות
הכנתי את הרוטב לסלונה.
- חיממתי מעט שמן בסיר גדול על חום בינוני.
- הוספתי את פרוסות הבצל, הפפריקה ו 2 כפות מלח גס.
- טיגנתי תוך ערבוב מידי פעם, במשך כ 40 דקות, עד שכל הנוזלים, שנגרו מהבצלים התאדו. במהלך הבישול הקפדתי שחום הכיריים לא יהיה גבוה מידי, ושהבצל לא ישרף.
- הוספתי את החומץ והסוכר לסיר.
- ערבבתי היטב, והבאתי לרתיחה.
- הנמחתי את חום הכיריים.
- בישלתי תוך ערבוב מידי פעם, במשך כ 40 דקות, עד שכל הנוזלים התאדו. במהלך הבישול הקפדתי שחום הכיריים לא יהיה גבוה מידי, ושהבצל לא ישרף.
- תיקנתי תיבול, ושמרתי בצד עד לאפיית הדג.
אפיתי את הדג עם הרוטב סלונה
- הנחתי את פרוסות הדג בתבנית.
- תיבלתי את פרוסות הדג במלח גס ופלפל שחור גרוס.
- כיסיתי פרוסות הדג ברוטב לסלונה.
- שמתי על הרוטב פרוסות עגבנייה.
- כיסיתי את התבנית בנייר כסף.
- אפיתי את פרוסות הדג, בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות במשך 22 דקות.
- הגשתי עם חלה.