נגיסי בטטה עם גבינת פילדלפיה

מנה ראשונה קלה ומרשימה
מרכיבים
- 2 בטטות גדולות קלופות (אפשר במספר צבעים)
- 225 גרם גבינת שמנת פילדלפיה
- 1/4 כוס פיסטוקים קלופים קצוץ גס
- 1/4 כוס אגוזי מלך קלופים קצוץ גס
- 1/4 כוס חמוציות מיובשות, קצוצות גס
- 4-6 תאנים מיובשות, פרוסות
- עשב תבלין מיובש לטעמכם, טרגון, בזיליקום, אורגנו הכל עובד טוב
- 1 כף דבש לטפטוף, לא חובה
- שמן זית להברשה
אופן ההכנה
- מחממים תנור ל -175 מעלות
- הוציאו את גבינת השמנת מהמקרר ואפשרו לה להתרכך בזמן שאתם עובדים עם הבטטות.
- פורסים את קלופות לפרוסות בעובי חצי ס"מ. ניתן לחתוך אותן באלכסון כדי לקבל חתיכה אלכסונית ארוכה יותר או לחתוך אותן ישר על מנת לקבל נגיסה עגולה למראה.
- מברישים בשמן זית את שני צידי הבטטה ומניחים על תבנית עם נייר אפייה.
- מכניסים לתנור ל -20 דקות. הקצוות יהפכו לחום זהוב, תפוח האדמה יהיה יציב מבחוץ והפנים יהיה כמו תפוח אדמה אפוי.
- מניחים להצטנן במשך 5 דקות.
- בעזרת סכין שמים שכבה דקה של גבינת שמנת על כל הבטטות.
- מפזרים על חצי משכבת גבינת השמנת כמות קטנה של פיסטוקים קצוצים וחתיכות חמוציות מיובשות. ואז מפזרים את העשב שבחרתם.
- על החצי השני של גבינות השמנת מניחים 2 רסיסים של התאנים המיובשות מעל ואז מפזרים כמה חתיכות מהאגוזים הקצוצים.
- הניחו את כל הנגיסים על מגש ההגשה.
- מזלפים עליהם מעט דבש כדי לאפשר מעט מתיקות.
- מגישים כשהם עדיין חמים.
הערות
- עשיתי עם: בטטה, פילדלפיה, סילאן, אגוזי מלך ועלי מיקרו אמרנטוס. היה מושלם.