כרעי עוף צלויות בתנור במשרה בירה לבנה עם קוסקוס קישואים ובצל אדום

מנה עשירה של כרעי עוף צלויות בתנור במשרה בירה לבנה עם קוסקוס קישואים ובצל אדום מוקפצים. מנה מנחמת ומרעננת כאחד.
מרכיבים / תוספות
להכנת כרעי העוף
- 4 כרעי עוף מופרדים לשוק וירך
- 1 בצל קצוץ גס
- 2 גזרים קצוצים גס
- 4 שיני שום גדולות
- 4 גבעולי טימין
להכנת משרה בירה לבנה
- 1 בקבוק בירה לבנה (סטלה)
- 1 כף רוטב סויה
- 2 כפות תבלין גריל עוף
- 1 כף חרוסת מתוקה (אפשר להחליף בסילאן)
- 1 כפית מלח גס
- ½ כפית פלפל שחור גרוס
להכנת רביכה
- 2 כפות קמח
- 2 כפות שמן קנולה
להכנת קוסקוס:
- 1 כוס קוסקוס
- 1 כוס מים רותחים
- 1 כף שמן זית
- 1/2 כפית מלח
- 1/4 כוס חומץ ביין אדום
- 1/2 כוס שמן זית
- 1 שן שום, קצוצה
- 1 כפית חרדל דיז'ון
- מלח ופלפל לפי הטעם
- 2 זוקיני, חתוך לקוביות
- 1/2 בצל אדום, קצוץ דק
הכנה והערות
השרתי את נתחי העוף
- ערבבתי בקערה קטנה את כל חומרי המשרה.
- הנחתי את נתחי העוף בתבנית, צד העור כלפי מטה.
- פיזרתי את שאר המצרכים על נתחי העוף.
- מזגתי לתבנית את המשרה, ווידאתי שכל נתחי העוף מכוסים במשרה.
- כיסיתי את התבנית, ושמרתי במקרר במשך 8 שעות למיזוג טעמים.
צליתי את העוף
- חיממתי תנור לחום 190 מעלות.
- העברתי את התבנית, המכוסה לתנור, וצליתי במשך 40 דקות.
- הוצאתי את התבנית מהתנור.
- ערבבתי את חומרי הרביכה.
- הוצאתי את נתחי העוף מהתבנית.
- הוספתי את הרביכה הקרה לרוטב, וערבבתי היטב..
- הפכתי את נתחי העוף, כך שצד העור יהיה כלפי מעלה והירקות יהיו מתחת לעוף.
- החזרתי את התבנית לתנור, ללא כיסוי, וצליתי במשך 20 דקות נוספות.
הכנתי את הקוסקוס
- ערבבתי בקערה את כל מצרכי הויניגרייט ושמרתי בצד.
- שמתי בקערה את המים הרותחים.
- ערבבתי פנימה את הקוסקוס, מלח ושמן זית.
- כיסיתי את הקערה, והמתנתי 5 דקות, עד שהנוזל נספג בקוסקוס.
- אווררתי את הקוסקוס, בעזרת מזלג.
- בזמן שהקוסקוס ספג את הנוזל, חיממתי כף שמן זית במחבת על אש בינונית.
- הוספתי את קוביות הזוקיני, הבצל הקצוץ ומעט מלח.
- טיגנתי, תוך ערבוב מידי פעם, עד שהבצל הפך שקוף וקוביות הזוקיני התרככו (במשך כ 8 דקות).
- הוספתי את הקוסקוס למחבת עם הירקות המבושלים.
- הקפצתי את התערובת המשך כדקה אחת.
- הוספתי את ויניגרט היין האדום וערבבתי היטב עד שכל המצרכים התאחדו.
- העברתי לקערת הגשה.
הגשתי את כרעי עוף הצלויות עם קוסקוס קישואים ובצל אדום
- הגשתי למרכז שולחן את העוף בתבנית ובנפרד את הקוסקוס.